![Halo 3© www.halo3.com](/media/lib/13/1187007391_645757-02bd5405c7cb8ec5eadde3cdd388b036.jpeg)
Halo 3: wielki przebój przedsprzedaży
13 sierpnia 2007, 12:11Trzecia wersja Halo, najlepiej sprzedającej się gry na konsolę Xbox, stała się najlepiej sprzedającą się w przedsprzedaży grą na świecie. W samej Ameryce Północnej klienci zamówili już milion kopii tej gry.
![Zderzenie czołowe](/media/lib/17/1193744154_043163-ad08df1f4921452b20c84e2ff57b9748.jpeg)
Niższe OC dzięki grom?
3 października 2008, 10:59Allstate Corp., firma specjalizująca się w ubezpieczeniach komunikacyjnych, chce sprawdzić, czy gry komputerowe uczynią z osób po 50. roku życia lepszych kierowców. Jeśli odpowiedź będzie brzmiała "tak", to graczom zostaną zaoferowane zniżki ubezpieczeniowe.
![Xbox 360© Microsoft](/media/lib/3/1173886412_916630-ed97fad1bfdb5d10bff79eb7232b7baa.jpeg)
Microsoft banuje tysiące użytkowników
12 listopada 2009, 16:37Microsoft zablokował możliwość prowadzenia rozgrywek on-line tysiącom użytkownikom serwisu Xbox Live. Przyczyną takiego posunięcia było złamanie przez te osoby regulaminu usługi.
![](/media/lib/69/westbook-dc98a649e09fdd2845f2b0e7879772ef.jpg)
Dlaczego Zachód podbił świat?
16 września 2010, 12:41Profesor filologii klasycznej i historii Ian Morris z Uniwersytetu Stanforda dowodzi w swojej książce Why the West Rules - For Now, że historia to powolna skomplikowana gra pomiędzy rozwojem społeczeństwa a warunkami geograficznymi.
![](/media/lib/88/n-cod-53ed1e0f035bd008ae27e8c3a14cf5f8.jpg)
Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?
13 lutego 2012, 11:41Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.
![](/media/lib/194/n-kartridz-5aa0a911103e3498dc525c64121ce9e5.jpg)
E.T. z piasków pustyni
28 kwietnia 2014, 08:41W 1982 roku na ekrany wszedł „E.T.”, z czasem jeden z największych przebojów kina science-fiction. W tym samym roku firma Atari wypuściła na rynek grę opartą na filmie. Gra, okazała się jednak wielką porażką, a Atari poniosła na niej olbrzymie straty finansowe. Sfrustrowani menedżerowie, nie wiedząc, co zrobić z zalegającymi magazyny kartridżami z grą, postanowili... zakopać je na pustyni.
![](/media/lib/253/n-symgym-31e8ff36a25cf37f24b6dc60ee699814.jpg)
Kontroler do wyciskania
2 sierpnia 2016, 11:40SymGym to kontroler do gier wideo, który pozwala połączyć grę z treningiem siłowym całego ciała.
![](/media/lib/431/n-granie-e847eabc665b8ce0da3bbf5005857d48.jpg)
Gry on-line poprawiają dobrostan psychiczny. To szczególnie ważne w czasie lockdownu
23 listopada 2020, 11:48Profesor Andrew Przybylski z University of Oxford przeprowadził wraz ze swoim zespołem badania, z których wynika, że korzystanie z gier on-line jest pozytywnie skorelowane z dobrostanem grających. To zaskakujące odkrycie wskazuje, że interakcje społeczne do jakich dochodzi podczas gry w sieci z innymi osobami wywierają korzystny wpływ na nasze zdrowie
"Gears of War" - przebój dla Xboksa 360
24 listopada 2006, 13:17Microsoft poinformował, że w ciągu dwóch tygodni od premiery sprzedał milion kopii gry "Gears of War”. Tym samym stała się ona najszybciej sprzedającym się tytułem dla konsoli Xbox 360.
![© www.wolfquest.org](/media/lib/20/1199288953_436625-a7ba0922b7024367838774e532747d03.jpeg)
Wilkiem być...
2 stycznia 2008, 15:46Ogród zoologiczny w Minnesocie wraz z firmą Eduweb wydali grę edukacyjną „WolfQuest”. Gracz wciela się w niej w wilka żyjącego w Parku Narodowego Yellowstone. Musi nauczyć się polować, bronić swojego terytorium, znaleźć partnera i założyć własne stado.